ken ring änglabarn

'' jag svär jag såg ett änglabarn ''
'' jag svär jag såg ett änglabarn ''

Reff :
Ååh änglabarn,(ye) ååh änglabarn (jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, ååh änglabarn ( ja svär jag såg ett änglabarn) /
Ååh änglabarn,(ye) ååh änglabarn /
Ååh änglabarn, ååh änglabarn (ja svär jag såg det häromdan) /

Vers 1 :
Hon gick längst landsvägen, när jag såg de för första gången /
hon va så vacker, gick och nynnade på nya sånger /
med vita kläder, sprang längst vägen och ba hoppa runt /
så fin svart hud, så oskyldigt ung /
jag fattar nu att det jag såg det var väl sänt från gud /
ur hennes ögon jag svär det såg ut som jag såg ett ljus /
hon kan väl max vara åtta år /
vi börja skratta ja ba klappa hennes korta hår /
vi står och leker utanför kyrkan /
och man kan se att båda två har hittat lyckan /
jag sitter här nu, jag tänker tillbaka /
jag undrar vart du är om du är kvar på samma gata /
jag visste att hon va nåt speciellt /
och jag undrar varje kväll vad som egentligen har hänt /
jag fick höra att hon har blivit väldigt sjuk /
och när jag somna häromdan såg jag nåt som flög mot gud, det var du /

Reff : x2
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg ett änglabarn) /

Vers 2 :
eyo hon lever jag vet det, hon står ju där på fältet /
och plockar nåt från gräset, och torkar bort svettet /
hon flydde från sitt stora hus, dom brände det till grunden /
hon låg under sängen och ba tryckte med sin unge /
sprang, och gömde sig sen hos en släkting /
på nån sekund blev hennes liv till en flykting /
hon gömde sig hos släktingen tills kriget var över /
drog förbi sitt nerbrända hus letade bland löven /
det ända som fanns kvar,var en väldigt gammal bild /
den var halvbränd, men det gick och se hennes familj /
hon satt still, hon tog ett riktigt djupt andetag /
och börja packa ihop det lilla som fanns kvar /
hon fick tag i lite mark, och slog sig ner med sina barn /
vad ska hon göra, måste kämpa med det hon har /
det är så skönt att hon har leendet kvar idag /
jag svär min moster, du måste va ett änglabarn /
(kom vi drar) /

Reff : x2
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg ett änglabarn) /

Vers 3 :
det tredje änglabarnet jag såg, de va en liten kille /
han satt ensam där i kyrkan i nån timme /
han var så fin,svär han såg ut som en riktig prins /
men det var nåt som var skumt med hans kalla blick /
jag fråga läraren varför han va ledsen /
läraren han svara, han är rädd för att möta prästen /
för han har HIV , han ska snart upp dit /
men tills dess så vill vi ge han ett vanligt liv /
allt där i sverige,de blev så oväsentligt /
när man ser hur han sakta ba dör där försiktigt /
jag kommer aldrig glömma bort hur han såg ut /
när han satt där på bänken helt ensam och bad till gud /
jag svär det kändes som att killen ville åka nu /
jag tänkte för mig själv vad han är stark som inte gråter ut /
och nu när jag vet att denna själ e på väg och dra /
jag ser i hans blick och jag vet han är ett änglabarn /

Reff : x2
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg det häromdan) /
Ååh änglabarn, (jag svär jag såg ett änglabarn) /



PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0